טיפים לבית חכםהבתים החדשים של היום, נבנים בסטנדרטים שונים לחלוטין מאלו שהיו עד כה. יש בהם יותר מעגלי חשמל, יש בהם יותר מוצרים אלקטרוניים ויש בהם גם הרבה יותר שכלולים.

כיום נבנים בתים רבים מלכתחילה על מנת שהם יהיו ערוכים לתפקד כ’בית חכם’.

מה זה בית חכם?

בית חכם זה למעשה בית אשר מסייע בשליטה על כל האביזרים ומכשירי החשמל השונים וכך מתבצעים פעולות שונות באופן אוטומטי.

הדבר חוסך באנרגיה וכך גם הדבר תורם מבחינת שמירה על הביטחון ועל הבטיחות.

חשוב לדעת כי התכנון של הבית החכם חייב להיות בצורה נכונה וחכמה על מנת שאכן ניתן יהיה להפיק את כל התועלת מהמערכות המתוחכמות המרכיבות את הבית החכם.

בית חדש אשר נבנה מלכתחילה לצורך מטרה זו של בית מודרני שיתנהל כמו בית חכם, אמור להיות מתוכנן מלכתחילה כבר ברמה של התשתיות, באופן כזה שהוא יענה הצרכים הספציפיים של הדיירים שעתידים להתגורר באותה דירה.

אם מדובר בדירה ישנה אשר אותה מבקשים לשדרג ולהפוך לבית חכם, או אז יש לבצע את השינויים הנדרשים באופן מותאם לתוכניות ולשימוש הרצוי העתידי של הבית אשר יתפקד כבית חכם.

מה כולל הבית החכם?

למי שאינו יודע, הבית החכם מציע את השליטה המלאה על מערכות החשמל של הבית כאשר המערכת תדע להפעיל רצף פעולות אשר מכונות ‘תרחיש’.

את רצף הפעולות אפשר יהיה להפעיל באמצעות לחצה ידנית עם המסך או לחילופין באופן אוטומטי על יד תכנון מראש של שעה או אפילו תלות בתנאים שונים כמו יום ולילה, מזג האוויר וכדומה.

כך לדוגמא, אם תלחצו על הכפתור ‘לילה טוב’ יתרחש רצף של פעולות שונות שיתאימו להכנסת הבית ל’מצב לילה’.

זה כולל את הגפת התריסים בבית, כיבוי האורות הרצויים, כיבוי מערכת הקולנוע, הפעלה של מתג חכם לדוד – כיבוי או הדלקה בעת הצורך וכן הפעלת האזעקה.

אפשר יהיה לכלול באותה מערכת גם את הפעלת  התאורה של הגינה שנמצאת מחוץ לבית כמו גם תכנון מראש של הכיבוי שלהם במהלך הלילה.

עלויות המערכת

אחת מהשאלות הראשונות שעולות באופן אוטומטי כאשר באים לדון בנושא של בית חכם והתקנה של מערכות אלו בבית, היא כמובן השאלה של העלויות.

כמה אמורה לעלות מערכת כזו והאם היא תוכל להיכנס לתקציב האפשרי.

כאן חשוב לדעת כי העלויות משתנות הן בהתאם לכמות האביזרים הנשלטים כמו גם מרמת התחכום שגם שם יש דרגות שונות.

יש מערכות שמכסות את כל הבית ויש מערכות הנותנות מענה רק עבור חלק מהאביזרים השונים של הבית. למעשה, מערכת שמכסה את כל הבית עשויה להגיע לעלות של עד כשני אחוזים של ערך הבית כולו.

כך תהפכו את הבית שלכם לבית חכם

אז ברור כי אם חושבים על מערכות הבית החכם כבר בשלבי הבנייה של הבית, הרי שניתן יהיה להגיע לתוצאות מקסימליות בלי שיהיה צורך לבצע שינויים מהותיים אחר כך.

אך גם אם מדובר בבית ישן שאין לו כלום עם מערכות הבית החכם, עדיין אפשר יהיה לשדרג אותו ולהפוך אותו לבית חכם באמצעים משוכללים.

זה דורש ידע מקצועי ומומחיות יחד עם ניסיון בתחום אך אפשר בהחלט להגיע לתוצאות מעולות של בית חכם אשר  יתפקד בשליטה מרחוק (או מקרוב) אך בעזרת האפליקציה הייעודית אשר תחסוך הרבה אנרגיה וגם זמן.

כפי שכבר ציינו, על מנת שניתן יהיה להצליח בביצוע המלאכה, חשוב לפנות אל אנשי מקצוע שיש להם ניסיון בתחום ואלו יוכלו להוביל לתוצאות הטובות והחכמות ביותר.

אולי יעניין אתכם גם