חשמל חכם – בשורות הטכנולוגיה

אם בעבר כל אחד מאיתנו היה צריך להדליק ולכבות את מתג הבוילר על מנת שיהיו לנו מים חמים בימי החורף הקרירים, כיום ההתקדמות המהירה של הטכנולוגיה מאפשרת לכל אחד ואחת מאיתנו לשלוט בדוד החשמלי שלנו בלחיצת כפתור, מכל מקום בו אנו בוחרים בעולם. מאמר זה יעסוק בכל הקשור אל חשמל חכם ותפעול נוח של הבית או העסק.

מה זה אומר חשמל חכם?

אם אתם שואלים את עצמכם כיצד ניתן ליצור האנשה של חשמל, חשוב לקחת בחשבון שבמאמר זה יעשה שימוש בסלנג וכוונתה של האנשה זו היא שיש אפשרות לשלוט בחשמל בביתנו בצורה חכמה יותר ויותר מדי שנה שחולפת. אם עד לפני כמה שנים לא הייתה לנו ברירה והיינו צריכים לגשת אל מתג החשמל על מנת לכבות את האור בבית וכן היינו צריכים לבצע פעולות פיזיות נוספות על מנת להפסיק את זרם החשמל בחדרים ובמכשירים חשמליים רבים הקשורים אל הבית, בשנים האחרונות ניתן לראות כיצד החשמל נעשה חכם, כלומר כיצד הוא מקבל פקודות על ידי תוכנה מרוחקת ומבצע את הדברים בשבילנו. דבר זה ניתן לראות על ידי פרסומות שונות שמדגימות מחיאת כף שסוגרת את האור בחדר ושתי מחיאות כף שפותחות את האור, מערכות חכמות שכוללות תוכנות מיוחדות של חשמל חכם באמצעותן ניתן לתכנת את השעות בהן אנו מעוניינים שהחשמל יידלק, האזעקה תפעל, הטלוויזיה תידלק ועוד. חשמל חכם בא לידי ביטוי גם בכל הקשור אל הדוד החשמלי שלנו.

שמירת נגיעה מהבוילר

אם עד היום חוויתם מצבים רבים בהם חזרתם מהעבודה וגיליתם ששכחתם לתכנת את הטיימר של הדוד ולכן אין לכם מים חמים. קמתם מאוחר מדי בבוקר ולא הספקתם להדליק את הדוד, נשארתם לעבוד עד מאוחר במשרד וכשחזרתם גיליתם שהמים של הדוד הספיקו להתקרר. כיום, יש אפשרות לשנות את המצב ו- “ללכת על בטוח” וזאת באמצעות חשמל חכם. יש לכם אפשרות לשלוט על הדוד החשמלי שלכם ולשנות את שעות ההדלקה והכיבוי שלו בהתאם לבחירתכם. כל שאתם צריכים לעשות הוא להוריד תוכנה מיוחדת לסמארטפון שלכם, לדאוג לכך שיהיה לכם ווי.פיי ולחבר מתג מיוחד שמיועד לקליטת הפקודות השונות. כל אלו יאפשרו לכם להתחיל ולשלוט בכל הקשור אל הבוילר שלכם. חסל מצבים עגומים של מים קרים. כיום המצב מתחיל להתחמם ולטובה.

לסיכום, חשמל חכם שינה את פני העולם. כיום, הטכנולוגיה החכמה מאפשרת איכות חיים ולכן רוב האנשים מקבלים את פניה בברכה באמצעות קניית מוצרים חכמים שמאפשרים להם להתנהל בצורה נוחה וחכמה ולחסוך בהוצאות מיותרות ועוגמת נפש.