השנים האחרונות הביאו עמן את כל החידושים מהם אנו נהנים ועושים בהם שימוש תדיר. אחד מהחידושים אשר תופס את מרבית השימושים שלנו בעזרת הטלפון החכם והטאבלטים הוא האפליקציות. למעשה, לכל שרות, אתר, ארגון וכדומה, יש אפליקציה וכמה שתהייה מרשימה ומעוצבת יותר, הרי זה משובח. על מנת להצליח להגיש לקהל וללקוחות אפליקציה מעוצבת ומרשימה, יש לעקוב אחר כל שלבי תכנון האפליקציה ולא להיכנע לקשיים. אחד השלבים החשובים ביותר הוא שלב העיצוב שכן רושם ראשוני ומראה חיצוני, עדיין הם כלים חשובים ביותר ולעיתים אלו הם אלו אשר יקבעו את טיבה של האפליקציה ואת הרצון לחשוף אותה לעין כל. בשורות הבאות נדון מעט בתכנון האפליקציה ושלבי הפיתוח של כל אפליקציה. הבה נתחיל..

מפתחים את האפליקציה

שלבי פיתוח אפליקציה הם שלבים יחסית קבועים אך כה מורכבים. תחילה יש להגות את הרעיון ולהבין איזו אפליקציה רוצים לפתח. לאחר מכן, כאשר יש כבר את הרעיון, מתחילים להפוך אותו למציאות ומומלץ תמיד להסתייע במומחים על מנת שיוכלו להושיט עזרה ולכוון ולבסוף יש לדאוג להפצה של האפליקציה ושל השמועה כי היא קיימת והיא לשרות קהל הלקוחות. כאשר הרעיון של סוויצ’ר הפך למציאות, היה זה אך ברור כי מדובר במוצר שאפליקציה היא חלק מהותי בו ולמעשה חלק בלתי נפרד ממנו. למעשה, אפליקציית סוויצ’ר היא מה שמנהלת את המתג ובעזרתה ניתן לשלוט על המתג מרחוק ומכל טלפון חכם ואף טאבלט. כאן מדובר על אפליקציה חכמה המאפשרת מעבר לכיבוי והדלקה של הדוד לנהל את הלו”ז השבועי, לדאוג לכיבוי אוטומטי, לחסוך בהוצאות החשמל ועוד.

מעבר לשלב הטכני והפיתוח עצמו, ישנו שלב חשוב מאוד והוא שלה העיצוב. עיצוב אפליקציות הוא שלב אקוטי ויש לדאוג כי העיצוב אכן ימחיש את מה שהאפליקציה אמורה לייצג. האפליקציה שלנו למשל, היא אפליקציה חכמה אשר מטרתה הייתה לעזור למשתמשי מתג שליטה מרחוק על הדוד, לנהל אותו על הצד הטוב, הנוח והקל ביותר.

לסיכום, כאשר מפתחים אפליקציה יש להתעכב על כל שלב ושלב ולדאוג לכך שהאפליקציה תייצג את מה שהיא פותחה עבורו. לעיתים, מראה או יוזר אינטרפייס לא ידידותי, עלולים לחרוץ את גורלה של האפליקציה ולא תמיד בצדק. בעידן בו יכולת הפיתוח היא כה גבוהה והעיצובים מרשימים יותר ויותר, חשוב מאוד לנסות ולהגיע אל הרמה הגבוהה ביותר של כל אפליקציה וכך אכן ניסינו לעשות בעבור אפליקציית מתג הסוויצ’ר.