לפני כחודשיים, מתג הדוד העונה לשם סוויצ’ר נולד והחל מותקן בבתי ישראל. הסוויצ’ר הוא מתג ייחודי המנוהל באמצעות אפליקציה (ניתן גם באופן ידני) מבכל מקום ובכל זמן. בפוסט הבא נדון במהו מתג לדוד וכיצד הוא יכול לחסוך לך משאבים רבים כמו זמן, כסף, מפח נפש ועוד.

מתג לדוד הוא אמצעי השליטה של הדלקת וכיבוי הדוד. המתג הראשי של הדוד נקרא גם מפסק לדוד ותפקידו העיקרי הוא הובלה של חשמל אל מיכל המים והפסקת זרימת החשמל אליו.

מתגים לדוד – הקיים והרצוי

יש סוגים שונים של מתגים בצורות וגדלים שונים. אם בעבר, אנשים התפשרו על אותו מתג לדוד שהותקן על ידי איש המקצוע שהתקין את דוד הבית, כיום כל הקשור אל סוג המתג, עיצובו והשתלבותו בעיצוב הפנים הקיים של הבית, חשובה לרוב האנשים. מסיבה זו ניתן לראות כי חברות המשווקות מתגים החלו להציע מתגי דוד מסוג מגע ומסוג אלחוטי במגוון עיצובים קלאסיים מרשימים.

סוגי מתגים

אם בעבר, המתג היחיד היה מתג לדוד מסוג מגע. אותו מתג “ברירת מחדל” אותו כולנו מכירים, כיום נוספה אפשרות נוספת של מתג לדוד מסוג אלחוטי. כאן מדובר על מתג חכם אותו ניתן להפעיל מרחוק על ידי הסמארטפון או הטאבלט. אם עד היום רוב האנשים נאלצו להגיע הביתה על מנת ללחוץ על המתג של הדוד ולהמתין למים חמים או להתבסס על כך שהטיימר (שעון השבת של הדוד) עובד כהלכה, כיום לא צריך לקוות שתהליך חימום המים החל כמתוכנן, כיום אפשר ללחוץ על הכפתור מרחוק.

מתג לדוד – העתיד דופק בדלת

רוב האנשים נמשכים לכל הקשור אל בית חכם משום הנוחות של הדלקת מכשירים וציוד חשמלי מרחוק בלחיצת כפתור אחת. היתרונות של מתג חכם באים לידי ביטוי בדברים הבאים:

  • התאמה- מתג לדוד מסוג אלחוטי מתאים לכל חיבורי החשמל בבית ולכל המשקעים.
  • עיצוב- המתג עוצב בקפידה וניתן להסתמך על כך שהוא יוטמע בהתאמה מלאה גם לסגנון עיצוב קלאסי יוקרתי.
  • שליטה מלאה- קיימת שליטה מלאה על המתג של הדוד. דבר זה אומר כי ניתן לכבות, להדליק ולתכנן טיימר שבוע מכל מקום ובכל שעה באמצעות אפליקציה חינמית של סוויצ’ר שהלקוח הוריד לסמארטפון או לטאבלט שלו.
  • חיסכון- חוסכים הדלקות מיותרות, חששות שמא הדוד לא כובה טרם נסיעה לעבודה ושינוי תכנות קיים משום שינוי בלוח האירועים שלכם.