אחת מהפנטזיות של אנשים רבים הוא מתג נשלט מרחוק. כמעט כל אחד חולם שהוא יילחץ על כפתור והמתג של הבוילר יעבור למצב ‘התחל’.

אם בעבר, דבר זה היה בגדר פנטזיה, כיום הגיע הזמן להתרגל אל מציאות חדשה וחדשנית של מתג חכם הנשלט מרחוק.

מתג נשלט מרחוק

הבית החכם – העתיד בפתח

רוב האנשים קראו על בתים חכמים, מתג נשלט מרחוק, ציוד חשמלי מתוחכם ואפליקציות שמאפשרות שליטה ובקרה מכל מקום ובכל שעה והם סבורים כי מדובר על תחזית עתידנית שרחוקה מהם בעשרות שנות פיתוח.

דבר זה אינו נכון דבר הניבט על ידי מוצרים מסוים הנשלטים מרחוק על ידי שלט ובתים חכמים בהם מותקנת מערכת שיכולה לשלוט על כל הקשור אל מערך התאורה בבית, מיזוג האוויר, הסאונד, ציוד חשמלי, חימום ועוד.

נכון להיום, יש אפשרות לא רק לשלוט על כל הדברים בבית על ידי שלט אחד, אלא גם לשלוט מרחוק על דברים מסוימים, כמו למשל מתג נשלט מרחוק למתג של הדוד החשמלי או דוד השמש.

כיום, לא מדובר רק על אפשרות שמתאימה לעשירון העליון, אלא לכל אחד ואחת מאיתנו וזאת על ידי אפליקציה חינמית אותה מורידים לסמארטפון ומתג מיוחד.

טיימר לעומת מתג נשלט מרחוק

  • ניידות – טיימר מצריך מהאדם לתכנת אותו ואם יש איזושהי תקלה הוא דורש טיפול ישיר במתג. מתג נשלט מרחוק הוא מתג אותו ניתן לתכנת, להדליק ולכבות באמצעות אפליקציה מיוחדת מכל מקום ובכל שעה.
  • אפשרויות – טיימר מספק אפשרות של תכנות יומי שחוזר על עצמו מדי יום. מתג נשלט מרחוק מאפשר בקרה על המתג בזמן אמת לאורך כל שעות היום, דו”ח היסטוריה של כיבוי והדלקה של הדוד, תכנון שבועי, אפשרות לפעולה מידית ועוד. כלומר, המתג האלחוטי הוא בעל אפשרויות מתקדמות ורבות יותר בהשוואה אל טיימר לדוד.
  • טכנולוגיה – הטיימר משתייך אל טכנולוגיה שהתאימה לשנים קודמות. השלט המרוחק מעניק הצצה אל עולם טכנולוגי מתקדם בו קיימות שלל אפשרויות.

לסיכום, מתג נשלט מרחוק הינו מתג וירטואלי שמעביר פקודות למתג האלחוטי המותקן. פקודות אלו מועברות באמצעות חיבור לאינטרנט וטכנולוגיית ה- WIFI.