בשנים האחרונות קיימת מודעות גבוהה מאוד בכל הקשור אל חסכון בחשמל. המסקנה היא שמודעות זו תגדל עם השנים וזאת משום העלייה המאסיבית במחירי החשמל וההבנה כי בני האדם יכולים להשפיע על רמת צריכת החשמל באם הם מתנהלים בצורה חכמה ומחושבת.

מאמר זה יספק לכל קורא טיפים לחיסכון בחשמל, קרי, חיסכון בהוצאות מיותרות.

חוסכים בחשמל  ועדיין נהנים

קיימת סברה מוטעית שניתן לשמוע מפיהם של אנשים רבים שהחיסכון גורם לקיבעון. כלומר, מי שמנסה יותר מדי לחסוך מונע מעצמו נוחות והנאה בחיים. דבר זה אינו נכון ובמקרה של הדלקת דוד, הדבר משול לאדם ששוכח לסגור את הברז ולא שותה את המים.

הדברים מתבזבזים ללא שום קשר לצורך או הנאה.

טיפים לחיסכון בחשמל הם טיפים לאנשים שמעוניינים להשתמש בחשמל בהתאם לצרכים שלהם, לא יותר ולא פחות. מנהגים נכונים ושימת לב יעלו כל אחד לדרך המלך ויותירו לו או לה לחסוך בהוצאה מיותרת מדי תקופת זמן.

טיפים לחיסכון בחשמל

טיפים לחיסכון בחשמל בבית

  • משתמשים בדוד חשמלי – יש לבדוק טרם הדלקת טיימר הבוילר באם יש מים חמים. חשוב לקחת בחשבון כי ברוב הבתים יש דוד חשמלי וכיוון שישראל היא מדינה בה מופיעה השמש ברוב ימות השנה, תמיד יש לבדוק קודם אם יש מים.
  • מתקינים דוד שמש – אם מדובר על בית ישן שנבנה לפני שנות השבעים, חשוב לרכוש דוד שמש ולהתקין אותו. דבר זה יחסוך בכספים רבים במהלך הזמן.
  • מתקינים טיימר לדוד אחד מאותם טיפים לחיסכון בחשמל אותו מאמצים רוב האנשים הוא קנייה והתקנה של טיימר לדוד. הטיימר מבטיח לכל אחד כי הוא יוכל להחליט מתי הדוד יידלק באופן אוטומטי ולכמה זמן. דבר שימנע מצבים בו שוכחים לכבות את הדוד לאחר המקלחת ומצבים בהם כל אחד מבני הבית מדליק את הדוד כראות עיניו.
  • בקרה של הדוד – בין אותם טיפים לחיסכון בחשמל שמוגדרים כיעילים ביותר לשנות האלפיים מופיע הטיפ של התקנת אפליקציה מיוחדת ‘סוויצ’ר’ המשתייכת לתחום של בית חכם ומאפשרת לכל אחד לשלוט באמצעות הטלפון הנייד או הטאבלט על מתג הבוילר.