מאמר זה יגולל בפני הקוראים את כל הדרכים להגיע לרומא, כלומר, את כל הדרכים להיות צרכן חשמל חכם.

מהו חשמל חכם?

חשמל חכם הוא סלנג שהפך למציאות. כאשר אחד משוחח עם השני ומספר לו כי אצלו בבית כל החשמל חכם הוא מתכוון כי מכשירים וציוד חשמלי בבית נשלטים באמצעות מערכת חשמלית אחת המאפשרת להם ביצוע פעולות באמצעות שלט אחד בבית או באמצעות האינטרנט או אפליקציה בסמארטפון. בנוסף, הכוונה יכולה להיות להתנהגות נכונה של צריכת חשמל בבית. שני אלו אפשריים על ידי אפליקציה מיוחדת ששולטת מרחוק במתג ההדלקה והכיבוי של הבוילר.

חשמל חכם מתחיל בצרכן

חשוב לקחת בחשבון כי חשמל חכם מתחיל עם צרכן החשמל. כלומר, אם הצרכן יודע כיצד לתכנן בצורה נכונה את ההדלקה והכיבוי של הבוילר מדי יום, אם הצרכן יודע כמה זמן הבוילר צריך להיות דלוק על מנת לזכות במים חמים, אם הצרכן יכול לסדר את ההתנהלות בבית כך שכל אחד יתקלח לאחר השני ויצליח ליהנות ממים חמים וחשמל חכם ואם הצרכן יוכל לשלוט בכל פעולה של הבוילר, קרוב לוודאי שניתן יהיה לומר כי הוא מנהל אורח חיים המערב חשמל חכם. אך מה אם הוא מעוניין לפעול בצורה חכמה בכל הקשור אל צריכת החשמל, אך אין לו אפשרות לבצע את כל הפעולות שצוינו כאן משום שהוא אינו בבית על מנת לבצע אותן? גם כאן יש פתרון וזאת על ידי חשמל חכם באמצעות אפליקציה חכמה שדרכה ניתן לשלוט במתג הבוילר מכל מקום בו יש חיבור לאינטרנט ובכל זמן בו מחליטים.

אפליקציה חכמה לתכנון נכון

בעולם בו רוב האנשים מורגלים לבצע פעולות שונות באמצעות הסמארטפון, הדרישה לאפליקציות חשמל חכם באמצעות הסמארטפון והטאבלט נשמעת הגיונית ביותר. נכון להיום יש אפשרות להתנהל בצורה חכמה גם לגבי הבוילר שבביתכם. אפליקציית סוויצ’ר תאפשר לכם לכבות, להדליק ולתכנן את לוח הזמנים הרצוי לכיבוי והדלקה לשבוע שלם. מלבד פעולות אלו תוכלו להיות בבקרה מלאה לאורך כל היום ולוודא כי הבוילר כבוי, כי הילדים לא מדליקים אחד אחר השני את הבוילר ללא בקרה וכן לראות את היסטוריית ההדלקות של הבוילר לאותה תקופה ובהתאם לתכנן בצורה נכונה, חכמה וחסכונית את השעות שבהם הבוילר יפעל בעתיד.