הרבה אנשים מתבססים על דוד שמש וכאשר הם מגיעים הביתה הם מגלים שהיו צריכים להדליק את הדוד. מאמר זה יסביר אודות יתרונותיו וחסרונותיו של דוד השמש, תפקידו של הטיימר וכיצד תוכלו לנהל את הבוילר בבית שלכם בצורה הנוחה והחסכונית ביותר.

מהו דוד שמש – כרטיס ביקור

משחר ילדותינו ההורים מזכירים לנו להדליק את דוד השמש וכעת אנו מזכירים לילדינו להדליק את הדוד או לכבות את הטיימר של הדוד. כל אחד מודע לעובדה שבמדינה חמה כמו ישראל חשוב מאוד לנצל את אנרגיית השמש ולהשתמש בדוד שמש וזאת מלבד אותו דוד חשמלי בו אנו משתמשים בימי החורף הסגריריים. דוד שמש הוא מתקן מיוחד שמשתמש באנרגיית השמש לחימום מי הרחצה והשטיפה שלנו. הוא פותח לראשונה עוד בשנת 1977 על ידי דה- ססר השוויצרי. בישראל, שדרג את הדוד ד”ר תבור והחלה מהפכה שלמה של שימוש באנרגיה סולארית לצרכים הפרטיים שלנו.

דוד שמש- כיצד הדוד בנוי?דוד שמש

הדוד בנוי מקולטן של שמש ומיכל מעוגל מיוחד לאגירת מים. הקולט של הדוד בדרך כלל מותקן על הגג או בכל מקום אחר בקרבת הבית שבו יש קרינה חזקה של שמש ובדרך כלל מתקינים אותו במשופע על מנת לחשוף אותו בצורה מקסימלית לשמש. המים מוזרמים אלינו באמצעות צינור שמצידו האחד מחובר אל התשתית של הבית והקצה השני מחובר אל מיכל הדוד שמש. כיום, ברוב  דודי השמש מותקנים גם גופי חימום חשמליים אותם ניתן להדליק כאשר איננו בטוחים שהשמש מספיק חזקה על מנת לחמם את מי הרחצה שלנו. ההדלקה והכיבוי של גוף החימום נעשה על ידי מתג או טיימר שמחובר למתג.

שליטה על הדוד

אם יש לכם דוד שמש ובעונת החורף קרו לכם מקרים בהם רציתם להתבסס על קרני השמש, אך מזג האוויר השתנה וגיליתם שאתם חוזרים אל בית ללא מים חמים, יש לכם אפשרות למנוע ממצבים אלו להתרחש בעתיד. כל שאתם צריכים הוא חיבור לאינטרנט ומודם אלחוטי. לאחר מכן, תוכלו לרכוש מתג חכם מיוחד ולהוריד אפליקציה חינמית של ניהול דוד שמש מרחוק וכעת כל שנותר לכם הוא להחליט מתי מעוניינים להדליק את מתג הדוד, מתי מעוניינים לכבות אותו והאם מעוניינים לתכנת מראש את הזמנים שנוחים לכם להדלקת הדוד.