בוילר הוא דוד חימום חשמלי או דוד שמש. בנוסף, הוא יכול להיות דוד שמשלב דוד שמש עם מערכת חימום חשמלית המתאימה לימי החורף. כל אחד מאיתנו מכיר את המושג בוילר וכל אחד מצא את עצמו לפחות פעם אחת בחיים תוהה האם הוא זכר לסגור את הבוילר לפני שיצא לאירוע או למקום העבודה.

בוילר – כרטיס ביקור

המילה בוילר היא מילה לועזית בה רובינו משתמשים זה שנים. משמעות המילה היא ‘בויל’, כלומר מיכל שניתן להרתיח בו מים עד שהם מגיעים לנקודת רתיחה. במילון מתארים בוילר כמיכל סגור שמכיל סוג מסוים של נוזל (במקרה של דודים מדובר על מים). התפקיד של הבוילר הוא לחמם את המים והשלב הבא יהיה שהנוזל או האדים שנוצרו כתוצאה מהרתיחה של הנוזלי ישמשו לדברים שונים. במקרה שלנו רחיצת כלים או מקלחת.

בוילרים- סוגים שוניםבוילר

  • בוילר שמש- כאן מדובר על דוד שמש שעיקרו לנצל באופן מקסימאלי את אנרגיית השמש למטרה של חימום מי הרחצה והשטיפה בבתים ובעסקים. נכון להיום התקנת דוד שמש היא בגדר חובה. דוד שמש מאפשר חסכון מקסימאלי וזאת משום שמדובר על אנרגיה טבעית עליה חברת החשמל אינה גובה כסף..
  • בוילר חשמלי- כאן מדובר על מיכל גדול שבתוכה מערכת מיוחדת חשמלית שעיקרה הוא לחמם את המים במיכל לדרגת רתיחה.

בוילר- טיימר משוכלל

טיימר הוא הפתרון האידיאלי לכל מי שפוחד לשכוח את הדוד דלוק. כאן מדובר על שעון אותו מכוונים ובהתאם לכך המתג נדלק ומתחיל לחמם את מי הבוילר או סוגר את אותו מתג. אם בעבר רוב האנשים נאלצו לתכנת אותו לשעת הדלקה וכיבוי ובצורה זו הם נמנעו מקימה מוקדמת על מנת להדליק את המתג או שכחו את המתג דלוק, כיום יש אפשרות משוכללת יותר, שליטה מלאה על מפסק הבוילר גם כשאתם בעבודה. דבר זה נעשה באמצעות הורדת תוכנה מיוחדת שנקראת סוויצ’ר. תוכנה זו מאפשרת לכל אחד לכבות, להדליק, לתכנת מראש ולבצע בקרה של מתג הבוילר בביתו וזאת באמצעות הסמארטפון, הטאבלט או המחשב הנייד.