אין זה מפתיע כי הישראלים אימצו כל כך הרבה רעיונות ומוצרים מתוך עולמם של המגזר הדתי. שעון שבת לדוד הוא רק רעיון אחד מיני רבים וכיום הוא שכיח בבתי אב בישראל. בשורות הבאות נסקור את המוצר שנקרא שעון שבת לדוד.

מהו שעון שבת לדוד חכם

שעון שבת לדוד

שעון שבת לדוד הוא הגרסא המקורית של טיימר לדוד. כאן מדובר על שעון שמותקן ליד המפסק ומאפשר לכל אחד לקבוע באיזו שעה הבוילר יתחיל לעבוד ובאיזה שלב תופסק פעילותו. השם שלו מצביע על המראה והמבנה שלו. כאן מדובר על שעון בעל 2 מעגלים. המעגל הפנימי הוא שעון לכל דבר. המעגל החיצוני הוא מעטפת של זיזים. לכל שעה יש 4 או 5 זיזים וכל זיז שווה ערך ל- 10 עד 12 דקות.  לאחר התקנתו של השעון כל שצריך לוודא הוא שהשעון מכוון כהלכה ולקבוע מהם הזיזים המתאימים לכם, כלומר מהם הזמנים בהם אתם מעוניינים שהבוילר יידלק.

חלקי הטיימר שלכם

יש לקחת בחשבון כי יש סוגים שונים של שעוני שבת וברוב המקרים נדרש חשמלאי או איש מקצוע אחר בתחום שיוודא כי אותו שעון שבת אכן מתאים לחשמל שלכם בבית וכן יבצע את ההתקנה של זה. החלקים של שעון השבת הם:

  • שעון – אותו מכוונים בהתאם לזמן אמת. יש לקחת בחשבון כי הדוד יפעל בהתאם לשעון זה.
  • מפסקים – יש שני מפסקים. הראשון הוא אותו מפסק ראשי גדול ואדום אותו כולנו מכירים. כאשר נלחץ על OFF לא תהיה שום פעילות של הבוילר, גם אם מוצמד אליו טיימר. המפסק השני הוא מפסק של הטיימר בו אנו מורים לטיימר לעבוד כל הזמן, לא לעבוד או לעבוד בהתאם לזיזים עליהם לחצנו.
  • חוגה – כאן מדובר על החוגה של השעון. השעון תמיד יהיה מורכב מ- 24 שעות.
  • זיזים – אותם לחצנים קטנים סביב השעון עליהם אנו לוחצים ובהתאם הבוילר נדלק ונכבה בזמנים מסוימים.

בדקו גם: שקע חכם

לסיכום, שעון שבת לדוד מספק יתרונות של תכנון נכון של זמנים, נוחות וחסכון. למרות כל זאת הוא אינו מאפשר בקרה סביב השעון, שינויים בתכנות, היסטוריית הדלקות ותמיד יש לקנות שעון שמתאים לחשמל בבית. נכון להיום יש אפשרות של שעון שבת חכם, המתאים לכל השקעים והחשמל בבית ומאפשר את כל אותן פונקציות מתקדמות אותן ציינו. כאן, כל שצריך לעשות הוא להוריד את אפליקציית סוויצ’ר לסמארטפון ולוודא כי יש לכם חיבור אלחוטי וראוטר. למעשה סוויצ’ר מאפשר ומעניק מגוון רחב של אפשרויות מעבר לשעון שבת הסטנדרטי ועליו ניתן לשלוט גם מרחוק באמצעות הטלפון הנייד.